Friday, November 02, 2012

UPDATE | JOURNEY AUSTRALIA/NEW-ZEALAND


Hey guys,
Hope you all had a great week. I’m so sorry for the (way too) long silence. I’m really busy right now to arrange stuff for my one year-long journey to New-Zealand. Luckily I already did the most stuff that I had to do. Going on an adventure like this requires lots of preparation, like with you health insurance and certain medicines. And it also costs a lot of energy.. The thoughts that I’ve to miss my family, friends and of course my beloved boyfriend, who thinks it’s a nightmare to miss me this long, are confusing. Only 19 days to go and I’ve so many mixed feelings. I really feel like this is going to be such a good experience for me, to improve myself in certain ways, but I’m scared too. Scared to make mistakes, scared that something will happen to the ones that I love so much. Also I’ve never been on an airplane before, I hope that will be okay with my chaotic personality at customs. It’s hard to say goodbye, and how closer this journey comes how more scared I become. Fortunately there are also many positive prospects. Can’t wait to meet new people at there, to live more relaxed than here in the Netherlands, and of course to have a swimming pool in the backyard (thanks, family). Still have to do some stuff before I leave this ‘rainy, small, but lovely’ (excluding our new f*cked up cabinet, excuse my language) country. Thanks to our new cabinet it’s almost impossible to study, so no idea what next to my journey, but whatever. We’ll see! One of the things I’m going to miss the most, however, are my cats. Really, they are my everything. But I watched the Lord of the Rings again with a friend, and I got so excited. The landscape is incredible, can’t wait to see it with my own eyes.

I promised you guys a review about my ‘new’ lipstick of Yves Saint Lorent. Still going to do that though, but I’m spending much time with the ones I’m going to miss the most. Hope you all understand that! You know what’s weird? That Christmas in Holland is usually accompanied with snow, and family of course. Now I’m spending Christmas with my family in New-Zealand, in the middle of summer and hot temperatures (I hope). Also its 12 hours later than at here, so must that be really confusing for my family here. Fortunately it’s 2012 and we have the opportunity to Skype.
Many people ask me what I do in my free time till my journey. Well, I try to maintain a healthy lifestyle. That means eat enough fruit, and sport (jogging). I’m not a huge sports fan, so that’s also a challenge for me. Before I lay my lazy ass down on the beach in Sydney for two weeks, I try to get a bit of a tan in the solarium. Otherwise my skin will burn as soon as the sun reaches it.  
 
Hopelijk hebben jullie allemaal een leuke week gehad. Mijn excuses voor de lange stilte op mijn blog.. ik ben de laatste tijd heel erg bezig met de voorbereidingen voor mijn één jarige reis naar Nieuw-Zeeland. Gelukkig heb ik de meeste dingen al gedaan die ik echt moest doen, er zijn alleen nog wat kleine dingen die ik moet regelen. Een reis als deze vergt echt een goede voorbereiding, zoals met je zorg/reis verzekering en medicijnen. Ook kost het enorm veel energie. De gedachten dat ik mijn familie, vrienden en natuurlijk mijn vriend moet missen (die het natuurlijk vreselijk vind dat ik een jaar weg ga) zijn erg verwarrend. Gelukkig wilt hij langskomen voor een paar maanden! Nog maar 19 dagen te gaan en vooral de laatste dagen zijn erg uitputtend, gepaard met veel gemixte gevoelens. Ik heb wel echt het gevoel dat deze reis heel goed voor mij zal zijn, om mij te ontwikkelen op bepaalde gebieden. Toch ben ik ook ergens wel bang.. bang om fouten te maken en vooral bang dat mijn naasten iets ernstigs overkomt. Ook heb ik nog nooit gevlogen, dus ik hoop dat dat goed gaat met mijn chaotische persoonlijkheid bij de douane. Het is gewoon heel erg moeilijk om afscheid te nemen en hoe dichterbij deze reis komt, hoe enger het wordt. Gelukkig  (natuurlijk) zijn er veel leuke kanten aan dit avontuur!  Ik kan niet wachten om nieuwe mensen te ontmoeten, relaxter te leven dan in Nederland, en een zwembad in de tuin te hebben (bedankt oom en tante). Ik moet nog steeds wat kleine dingen regelen voordat ik dit kleine, regenachtige, maar leuke (behalve ons nieuwe !@# kabinet) verlaat. Dankzij ons nieuwe kabinet wordt het wel erg moeilijk om te gaan studeren, dus ik heb nog geen idee wat mijn plannen zijn na Nieuw-Zeeland. We zullen zien. Oh, en één van de dingen die ik het meest ga missen zijn mijn katten. Echt, zij zijn mijn allesjes. Maar ik heb met een vriendin de films van The Lord of the Rings weer gekeken, en het landschap maakte mij zo enthousiast! Ik kan niet geloven dat ik dat straks met mijn eigen ogen ga zien.
Ik heb jullie een review van mijn ‘nieuwe’  lippenstift van Yves Saint Lorent  beloofd. Dit ga ik nog steeds doen! Maar ik ben de laatste dagen dus erg bezig om degene te zien die ik heel erg liefheb, ik hoop dat jullie dat begrijpen! Trouwens, weet je wat ook erg raar is? Dat ik straks kerst vier (aan de andere kant van de wereld) in een land met andere familieleden en in hartje zomer, terwijl kerst in NL vaak gepaard gaat met sneeuw en veel kou. Ook is het in Nieuw-Zeeland 12 uur later, dus dat zal wel erg verwarrend zijn voor degene die hier blijven. Gelukkig is het 2012 en hebben we Skype!
Een paar mensen hebben gevraagd wat ik nu eigenlijk doe in mijn vrije tijd voordat ik wegga. Naast dingen regelen, probeer ik een gezonde levensstijl aan te houden (die ontbrak nogal). Dat betekend genoeg fruit eten en sporten (is erg moeilijk voor mij, ik ben nooit een grote sport fanaat geweest) om conditie op te bouwen. En voordat ik straks twee weken met mijn luie kont op het strand van Sydney lig, probeer ik alvast een teintje op te bouwen onder de zonnebank. Anders zou ik meteen verbranden!

18 comments:

  1. Het regelen vind ik altijd al een leuke voorbereiding! Nog 19 daagjes, gaat snel dan opeens he. Ik had vorig jaar voor het eerst gevlogen en vond het echt meevallen en ergens ook wel leuk, het opstijgen en het landen dan. De rest was maar wachten tot je er was haha. Spannend :D

    ReplyDelete
  2. heeeeeel veel plezier! je gaat het vast leuk hebben

    ReplyDelete
  3. oh wow, your journey will be amazing! happy travels dear!

    lindsey louise

    hellomrrabbit.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Super cool blog!
    I really like it!

    Huge hugs Gittemary.com
    Facebook.com/ThePictureOfMary
    Youtube.com/Gittemary

    ReplyDelete
  5. Hoi meid!

    Super leuk dat je zo'n reis gaat maken!
    Jaloers! Leuke blog heb je trouwens!
    Misschien kunnen we elkaar volgen?

    alisvolatpropiisdairy.blogspot.com

    With love, M

    ReplyDelete
  6. I been following your for a few weeks now and I just think your blog is cute. maybe you can come and follow my blog back as well?
    www.thebeautybar77.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. You are very beautiful, love your blog!

    Maybe you would like to follow each other?
    www.umostyle.com

    ReplyDelete
  8. I am so jealous of your travels that you have planned!!

    You are going to have such a great time.

    Would love it for you to take a look at my blog...if you like please follow :)

    clarascorner88.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  9. Love your travelog!! Enjoy!!! And do share!

    Followed you!!
    ♥,
    Shari
    The Misty Mom

    ReplyDelete
  10. It definitely does sound nerve racking but I think your year long trip will be a great experience you'll never forget :) Hope you enjoy it!

    ReplyDelete
  11. It definitely does sound nerve racking but I think your year long trip will be great experience you'll always remember. Hope you enjoy yourself! :)

    ReplyDelete
  12. Wow, kan ik niet nog mee haha? Wat heb jij een mooie blog meid! Ik ben je meteen via bloglovin gaan volgen! Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs Tineke van www.MySuperSweetLife.com

    ReplyDelete
  13. heeey <3 i luv ur blog, wanna follow each other? :*

    http://laura-liveloveparty.blogspot.de/

    ReplyDelete
  14. I absolutely love your blog!! You're gorgeous, and your bathing suit is so cute

    ReplyDelete