Friday, December 20, 2013

COCONUT OIL | USE IT FOR... ALMOST EVERYTHING!

Zoals de meesten al weten kan coconut oil voor héél veel dingen worden gebruikt. Er staan op internet tegenwoordig enorm veel tips and tricks over dit populaire product, wat ook nog eens heel gezond schijnt te zijn. Zo heb ik een pot pure kokosnoot olie gekocht bij De Tuinen waarmee je onder andere kunt koken, frituren, gebruiken door je smoothie, je huid mee kunt insmeren en je haren mee kunt behandelen.

De laatste twee opties gebruik ik het meest, hoewel mijn moeder met haar coconut obsession dit product het liefst óveral voor wilt gebruiken en mengt door haar eten (blegh). Door mijn eten doe ik het liever niet, aangezien ik er niet al te beste ervaringen mee heb gehad in mijn wilde jaren.
Na het douchen (en vooral na Nieuw-Zeeland) is mijn huid -vooral op mijn benen- erg droog. Het zit een beetje tussen een slangenhuidje en schilvers in en krijg het sindsdien ook heel moeilijk weer weg. Ik vind het dan heerlijk om dit op te smeren en voel me dan weer helemaal fris en fruitig. Sinds kort heb ik het ook weer gebruikt voor in mijn haar, dat wel een regelmatige opkikker mag gebruiken met al dat verven, föhnen en stijlen.
Ik las op internet dat je kokosnoot olie kunt verwarmen (smelt bij 24-26 graden) en mengen met een beetje honing. Waar de honing goed voor is -absolutely no idea- want die is alleen maar zwaarder als de olie en ligt op de onderkant van het kommetje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet erg heb verdiept in het kokosnoot-in-haar ding en zal ik er zeker meer informatie over gaan opzoeken als mijn schoolrooster dat toelaat! Gelukkig heb ik al bijna toetsweek en hoef ik daarnaast 'alleen nog maar' twee verslagen te maken.

Waarvoor gebruik jij kokosolie?


2 comments:

  1. Ik gebruik het (nog) niet, maar ik lees er inderdaad veel goede dingen over! Misschien maar eens een kijkje nemen.

    ReplyDelete
  2. Ik ben gek op coconut olie.... gebruik het ook veel.. doe het ook in mijn thee geeft een lekkere smaak :)

    ReplyDelete