Monday, February 03, 2014

FROM REDHEAD TO BRUNETTE

Het lijkt wel een visueuze cirkel waar mijn haar en ik zich in bevinden. Ik ben er ondertussen al aan gewend dat ik om de paar maanden weer zit te neigen naar een andere haarkleur en vaak volg ik mijn impulsen dan ook maar. Dan zie ik weer inspiratie foto's op Tumblr en WeHeartIt en ben ik ervan overtuigd dat die ene andere haarkleur beter bij mij past. Na een paar maanden rood te zijn geweest vond ik het wel weer welletjes geweest. Ik wilde weer een haarkleur waar al mijn kledingstukken bij pasten en mijn rode truien niet langer in de kast hoefde te laten verwaarlozen. Mijn doel was eigenlijk donkerblond/lichtbruin haar vol met high- en lowlights. Maar daar had ik eerder over na moeten denken, want rood laat zich niet kennen. Nee, rood hecht zich in tijden als je het juist niet in je haar wilt hebben, wél aan je haar vast. Ik had er twee pakken L'oréal Préferéce (kleur Tahiti) ingegooid, maar na twee wasbeurten was er al bijna niks meer van te zien. Mijn kapster zei dat het verstandig was om eerst helemaal donker te gaan (en te laten doen door haar) en het rode zo uit mijn haar te bannen. Dit zou overigens niet na één verfbeurt klaar zijn. Ik ben er nog wel even zoet mee, want zelfs nu het bruin geverfd is (middenbruine kleur maar is vrij donker uitgevallen) zie je er nog een rode gloed doorheen, al is het wel veel minder geworden. Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind dat er nog een warme gloed in is blijven hangen. Zo krijgt het ook wat meer diepte en warmte en lijkt het geen kille kleur.

Ik moet wel weer even wennen aan het brunette zijn en het valt me op dat mijn huid bleker lijkt dan toen ik rood was. Daarom heb ik mij verdiept in de wereld van fake tans en ook daar ga ik een posts over plaatsen! St. Moriz.. misschien kennen jullie het wel? Ook heb ik bij mijn kapster goeie verzorgingsspullen gekocht waar ik eerder een soortgelijke post over heb gedaan en ook nu weer ga doen. Mijn haar moet natuurlijk wel goed verzorgd worden na al die verfbeurten. Heb eigenlijk wel een beetje medelijden met mijn haartjes, maar denk dat ik nooit helemaal klaar zal zijn met het verven. Uiteindelijk wil ik wel weer richting mijn eigen haarkleur toe, wat donkerblond is en dat met high- en lowlights bijhouden. Zo hoeft mijn haar niet meer zoveel te doorstaan en scheelt het me een hoop geld en uitgroei.

2 comments:

  1. haha we hebben precies hetzelfde.. alles staat jouw wij hebben ook dezelfde kleur ogen. Ik heb ook lichtbruin en lichtere highlights van mezelf en ik wil ook die kleur weer maar ik was natuurlijk ook goed rood pakje syoss en ik krijg het na twee keer donker bruin verven en er ook echt niet uit Nu denk ik erover om bij de kruidvat een ontkleuringspakje te kopen dat werkt waarschijnlijk super om je eigen haarkleur terug te krijgen en het rood is er dan zo goed als uit. Verder wil ik dan lichtbruin gaan verven als het lente word.. want ik ben het donkere nu soms echt zat haha. ik wil altijd heel snel een andere kleur heel dom want toen ik rood had dacht ik echt dit wil ik echt een paar jaar houden maar op de uitgroei en het vervagen van de kleur was ik er snel op uitgekeken. Toch hoor ik nu wel dat mijn haarkleur nu ook mooi is dat het mooi donkerbruin is met een mooie warme gloed.

    maar dit staat je dus ook echt super beter dan echt blond in ieder geval!
    liefs, www.rachelkromdijk.nl

    ReplyDelete
  2. Staat je ontzettend goed bruin haar! :) Ik heb binnen een jaar ook bijna alle haarkleuren gehad die er zijn en nu wil ik ook weer terug naar mijn eigen haarkleur...ik vertel het je ..het is lastig haha!

    ReplyDelete