Sunday, March 16, 2014

REVIEW | KLEURCONDITIONER METAMORPHOSE



Glanzend, zacht, gezond en heerlijk ruikende lokken. Alweer een tijdje geleden schreef ik een artikel over het haarmerk Metamorphose, dat mijn kapster aan mij introduceerde. Nog steeds ben ik een trouwe klant (en een groot fan) van de haarproducten die ik tot nu toe heb geprobeerd. Na maandenlang gebruik merk ik echt een serieus verschil aan de structuur van mijn haren, die veel zachter zijn geworden door de milde shampoo en het wekelijkse maskertje. Natuurlijk ook omdat mijn lokken niet meer de dupe zijn van de blonde verfbeurtjes, ze zijn nu al een flinke tijd weer lekker donker. En nog steeds enorm tevreden! Al was mijn liefdesleven verdacht beter als een blondine…

Tijdens een knipbeurt bij de kapster thuis viel mijn oog op een nieuwe lijn van Metamorphose, waarbij er een kleur is toegevoegd aan de shampoo en conditioner. Dit houdt de kleur van je geverfde haren langer vast en ik spotte zelfs hier en daar wat glittertjes in de fles. Mijn portemonnee vloog spontaan mijn broekzak uit (eigenlijk kreeg ik het cadeau van mijn liefste moedertje) en kon niet wachten om het te proberen! Ik bestelde de kleur Truffle, maar toen mijn conditioner binnen kwam leek het een ietwat paarse tint te bevatten. Ach, mijn haar en ik zijn ondertussen wel wat kleurtjes gewend en gebruik het tot nu toe na elke wasbeurt.

Ik ben enorm tevreden met het resultaat, keer op keer, zelfs nadat er nog een maskertje in heeft gezeten. In het licht zie je af en toe een warme rood/paarse gloed door het bruin heen, maar dit kan ook zijn omdat de onderlaag van mijn haar (het was hiervoor rood) nog rood is. Dat gaat nog wel een tijdje duren voordat die warme gloed volledig verdwijnt, maar vind het eigenlijk ook helemaal niet zo erg. Het maakt het wat warmer, terwijl de hele natuurlijke kleuren mij juist wat bleker in het gezicht maken. Gelukkig heb ik nu mijn St. Moriz. Ook maakt deze conditioner mijn haar veel zachter, maar maakt het maskertje het helemaal af. Ik ga namelijk het liefst voor extra soft en dat bereikt alleen de conditioner niet helemaal. 

Na mijn wasroutine (shampoo, conditioner, masker) doe ik er altijd nog een olie in van hetzelfde merk. Deze ruikt echt heel heel lekker, een geur die ik nog nergens anders geroken heb maar hetzelfde ‘ik kom net bij de salon vandaan’ gevoel bij me oproept. Vaak Föhn ik het dan nog (niet helemaal droog) met de Föhn naar beneden gericht, zodat je haar extra gaat glanzen.

Ondanks dat dit Nederlandse merk tamelijk onbekend is en het je waarschijnlijk niet bekend in de oren klinkt, is dit echt een dikke vette aanrader. Vooral als je je beloved locks regelmatig verft is dit merk een must, omdat (in ieder geval de POSH) de producten ervan heel mild zijn. De kleur blijft langer zitten en het ruikt alsof je net bij de kapper vandaan komt. Ook is de POSH lijn die ik gebruik vrij van parabenen, milieu- en diervriendelijk en dus één van de redenen dat ik het graag gebruik. Helaas kan ik er nog steeds geen speciale website van vinden maar na even rondgekeken te hebben kan je een aantal producten van de POSH lijn via deze website bestellen. 

Wat is jouw favoriete haarmerk?


4 comments:

  1. fijn en eerlijk review lijken mij erg fijne producten! liefs x
    agh blonde meiden vallen de meeste mannen op maar bruin haar is ook zeker niets mis mee
    mijn vriend valt totaaaal niet op blond haha x

    ReplyDelete
  2. Lijkt me een fijn haar merk! Ik gebruik zelf altijd van alles door elkaar haha

    ReplyDelete
  3. Wauw het lijken mij ontzettend fijne producten in gebruik en mooie foto's ook van je haar.

    ReplyDelete